Menu

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 31 Μαΐου, με απόφαση που πήρε το 1988 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, για να μας υπενθυμίζει τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Η ψυχολόγος Αδαμαντία Μπουζιάνη προτείνει 10 αποτελεσματικούς τρόπους για να κόψετε το κάπνισμα. Διαβάστε πως μπορείτε να το πετύχετε το σκοπό σας!

1) Καθορίστε την ημερομηνία που θέλετε να κόψετε το κάπνισμα και επιμείνετε σε αυτήν. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που καταφέρνουν να κόψουν το κάπνισμα το καταφέρνουν μονομιάς και όχι σταδιακά.

2) Πιείτε πολύ νερό. Φροντίστε να έχετε πάντα δίπλα σας ένα μπουκάλι νερό. Δοκιμάστε να πίνετε συχνά νερό με μια φέτα πορτοκάλι ή λεμόνι.

3) Ασχοληθείτε πάντα με κάτι. Ειδικότερα τις πρώτες μέρες που θα κάνετε την προσπάθειά σας να διακόψετε το κάπνισμα, εξαφανίστε σταχτοδοχεία, κλειστά πακέτα τσιγάρων, σπίρτα και αναπτήρες.

4) Αυξήστε την άσκηση. Η άσκηση και η καθημερινή δραστηριότητα θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε. Χρησιμοποιήστε τα σκαλιά και αποφύγετε το ασανσέρ, πηγαίνετε για κολύμπι ή για τρέξιμο. Γραφτείτε σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης του δήμου σας.

5) Σκεφτείτε θετικά. Επειδή είναι πιθανό να βιώσετε συμπτώματα στέρησης όταν σταματήσετε το κάπνισμα, καλό είναι να σκέφτεστε θετικά. Όταν βιώνετε συμπτώματα στέρησης, αυτό είναι θετικό σημάδι, διότι αυτό δείχνει ότι το σώμα μας αναρρώνει από τις επιπτώσεις του καπνού.

kopste-kapnisma-300x261

6) Αλλάξτε συνήθειες. Μην περνάτε μπροστά από το μαγαζί που συνηθίζατε να αγοράζετε τσιγάρα. Αν έχετε συνδέσει το τσιγάρο με κάποια συνήθειά σας, αποφύγετέ την.

7) Δώστε τέλος στις δικαιολογίες. Μην επιτρέπετε στον εαυτό σας να κάνει ένα επιπλέον τσιγάρο κατά την περίοδο γιορτών ή διακοπών. Το ένα τσιγάρο φέρνει το άλλο κ.ο.κ.

8) Ανταμείψτε τον εαυτό σας. Ξοδέψτε τα χρήματα που εξοικονομήσατε από την αγορά τσιγάρων, για να ανταμείψετε τον εαυτό σας με κάτι ξεχωριστό.

9) Δώστε προσοχή σε αυτά που καταναλώνετε. Εάν φοβάστε ότι θα πάρετε βάρος θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί με τα τρόφιμα που καταναλώνετε. Μην τρώτε πολλά λιπαρά και εντάξτε τα φρούτα και τα λαχανικά στο διαιτολόγιό σας.

10) Κάθε μέρα είναι σημαντική. Κάθε μέρα χωρίς τσιγάρο είναι μία νέα καλύτερη μέρα για την πορεία της υγείας σας, για την οικογένειά σας και την τσέπη σας.

Γράφει η Αδαμαντία Μπουζιάνη , Ψυχολόγος στον Πειραιά συνεργάτης του doctoranytime.gr

Το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο συνεργασίας του IVFforums.gr με το το doctoranytime.gr

doctoranytime1

 

επιστροφή στην κορυφή

Newsletter

Αν θέλετε να λαμβάνετε το newsletter μας κάθε εβδομάδα με νέα και προτάσεις