Menu

Χριστουγεννιάτικος οδηγός επιβίωσης

Χριστουγεννιάτικος οδηγός επιβίωσης

Έφτασαν τα Χριστούγεννα και στο μυαλό όλων μας, πέρα από τα στολίδια, τα δώρα και το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο, έρχονται τα γιορτινά τραπέζια την ημέρα των Χριστουγέννων και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς με την γεμιστή γαλοπούλα, την βασιλόπιτα, τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες και άλλα πολλά εδέσματα.

Η αλήθεια είναι ότι είτε βρίσκεται κάποιος σε δίαιτα για απώλεια βάρους είτε λόγω κάποιας ασθένειας πρέπει να προσέξει την διατροφή του, αυτό φαντάζει αδύνατο. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να γευτούμε ένα απολαυστικό δείπνο χωρίς να νιώθουμε τύψεις ή να πρέπει να στερηθούμε τα πάντα για τον υπόλοιπο μήνα.

Τηρήστε το μέτρο

Προτιμήστε να φάτε σε ένα μικρότερο πιάτο, έτσι ώστε να καταναλώσετε λιγότερη ποσότητα φαγητού χωρίς να το καταλάβετε. Απλώς δεν θα χωράει περισσότερο αλλά η αίσθηση ότι χορτάσατε θα είναι η ίδια! Επίσης, προτιμήστε να δοκιμάσετε από όλα τα φαγητά που υπάρχουν στο τραπέζι αλλά από λίγο. Έχετε κατά νου ότι πέρα από το φαγητό αρκετές θερμίδες έχει και το ποτό, οπότε προσπαθήστε να πίνετε πιο αργά τα ποτά σας με μικρότερες γουλιές.

Ξεκινήστε χορτάτοι

Μια πολύ χρήσιμη τακτική είναι να κάνετε ένα σνακ πριν το κυρίως γεύμα. Ένα τοστ ή φρέσκα φρούτα ή ένα γιαούρτι με λίγο μέλι θα σας βοηθήσει να μην ξεκινήσετε το φαγητό σας λαίμαργα με αποτέλεσμα να φάτε παραπάνω από αυτό που πρέπει. Μην ξεχνάτε να τρώτε μια μπουκιά σαλάτα ανάμεσα από κάθε μπουκιά φαγητού. Έτσι θα χορτάσετε πιο γρήγορα.

Φροντίστε τους καλεσμένους σας

Μαγειρέψτε τα φαγητά σας αντικαθιστώντας τα πιο «παχυντικά» υλικά με υλικά που θα μειώσουν τις θερμίδες συνολικά στο φαγητό. Για παράδειγμα:

- Αντικαταστήστε την κρέμα γάλακτος με την αντίστοιχη με χαμηλά λιπαρά ή ακόμα καλύτερα από γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.


- Αφαιρέστε το ορατό λίπος από το κρέας που θα μαγειρέψετε.


- Χρησιμοποιήστε τυριά με χαμηλά λιπαρά ενώ για τα αλλαντικά αποφύγετε το μπέικον και τα ζαμπόν και χρησιμοποιήστε καπνιστή γαλοπούλα που έχει ωραία γεύση αλλά λιγότερα λιπαρά και θερμίδες.

- Αποφύγετε συνταγές με τηγανητά φαγητά και προτιμήστε τα ψητά είτε για κρεατικά είτε για γαρνιτούρα π.χ. πατάτες

- Μην τσιγαρίζετε το κρέας στο κρεμμύδι με λάδι αλλά με νερό και κρασί, συνεχίστε κανονικά την συνταγή σας και βάλτε το λάδι στο τέλος του μαγειρέματος, προσπαθώντας να το περιορίσετε σε 2 κ.σ. ανά μερίδα.


- Προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε αρκετά λαχανικά και φρούτα (ωμά ή αποξηραμένα) μέσα στα φαγητά σας, θα δώσουν εντυπωσιακή γεύση χωρίς πολλές θερμίδες


- Φτιάξτε μεγάλες, χρωματιστές σαλάτες χρησιμοποιώντας πολλά διαφορετικά λαχανικά και προτιμήστε αντί να ρίξετε πολύ λάδι να φτιάξετε ένα μίγμα από ξύδι μπαλσάμικο, μέλι και λίγο λάδι.


- Φτιάξτε τα γλυκά σας (μελομακάρονα, κουραμπιέδες) σε μικρό μέγεθος και σερβίρετε την βασιλόπιτα σε μικρότερα κομμάτια.


- Μετά το φαγητό προτιμήστε να σερβίρετε μια εντυπωσιακή φρουτοσαλάτα με ποικιλία από όλα τα φρούτα και μετά σερβίρετε τα γλυκά.


- Σερβίρετε το κρασί μέχρι την μέση του ποτηριού έτσι ώστε να περιοριστεί και η κατανάλωση του αλκοόλ.

Χορέψτε, κάνει καλό

Μην ξεχνάτε ότι σε περιόδους όπου η διατροφή δεν είναι πολύ ισορροπημένη πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στην άσκηση. Οπότε, προσπαθήστε να ασκηθείτε με τρόπο που σας είναι ευχάριστος: περπάτημα και βόλτα στα μαγαζιά ή σε πλατείες που είναι στολισμένες, οικογενειακοί περίπατοι σε εκδρομές εκτός πόλης και τις μέρες των γιορτών προσπαθήστε να χορέψετε όσο πιο πολύ μπορείτε τόσο σε ένταση όσο και σε διάρκεια.

Λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά

Θυμηθείτε ότι τις μέρες που θα πάτε σε κάποιο γιορτινό δείπνο, την υπόλοιπη μέρα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την διατροφή σας. Οπότε, προσπαθήστε την υπόλοιπη μέρα να φάτε ένα ελαφρύ γεύμα και ενδιάμεσα σνακ. Επίσης, πριν ξεκινήσετε το φαγητό έχετε κατά νου ότι το ποτό που θα πιείτε και ότι συνοδεύει αυτό π.χ. ξηροί καρποί, σοκολατάκια έχουν αρκετές θερμίδες, συνεπώς περάστε πιο γρήγορα στο κυρίως φαγητό και παραλείψτε αυτές τις έξτρα θερμίδες.

Ερ.Μιχαλάκη

Η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Μιχαλάκη Έρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε Επιστήμη Διαιτολογίας Διατροφής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Περισσότερα

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

επιστροφή στην κορυφή

Newsletter

Αν θέλετε να λαμβάνετε το newsletter μας κάθε εβδομάδα με νέα και προτάσεις