Menu

Η συμβουλή της Μελίνας (Ψωνίζω με σύνεση)

Η συμβουλή της Μελίνας (Ψωνίζω με σύνεση)

Αν ψωνίζεις καλά τρόφιμα, θα τρως καλά.Τρώω καλά, δεν σημαίνει πάντα ότι τρώω σωστά, αλλά τουλάχιστον τρώω καλά σημαίνει ότι η διατροφή μας, μας παρέχει όλα τα καλά θρεπτικά συστατικά που πρέπει να έχουμε για να είμαστε υγιείς και γεμάτοι ενέργεια. Όμως κανένας, μα κανένας δεν έχει καταφέρει να τρώει καλά, χωρίς να ξέρει να κάνει σωστές αγορές για τρόφιμα.

Ξέρετε ότι υπάρχουν κανόνες σωστής συμπεριφοράς και δράσης για τις διατροφικές αγορές μας;

Ιδού λοιπόν τι πρέπει να κάνετε:

1. Λίστα, λίστα, λίστα, μην πηγαίνετε ποτέ για αγορές τροφίμων, χωρίς μια λίστα στα χέρια σας. Αν όχι, στατιστικά σας λέω ότι θα αγοράσετε περίπου 30% περισσότερα από αυτά που πραγματικά χρειάζεστε.

2. Μην πάτε ποτέ για ψώνια με άδειο στομάχι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να ξεκινήσετε από την καφετέρια στην γωνία καταβροχθίζοντας τυρόπιτες για να μην πάτε νηστικοί για ψώνια, αλλά επιλέξτε, αν γίνεται μια ώρα που είστε χορτάτοι, αλλιώς θα ψωνίσετε πολύ περισσότερα από αυτά που χρειάζεστε.

3. Μην έχετε κατά προτίμηση μικρά παιδιά μαζί σας, γιατί πολύ πιθανόν αν δεν τα έχετε μάθει να είναι πειθαρχημένα, θα καταλήξετε να αγοράζετε τρόφιμα που δεν σας χρειάζονται και πολύ περισσότερο δεν χρειάζονται τα παιδιά σας. Αν απαραιτήτως πρέπει να είναι μαζί σας, κάντε και κρατήστε μια συμφωνία μαζί τους, ορίζοντας ακριβώς τι θα αγοραστεί και δώστε τους πρωτοβουλίες, όπως να διαβάζετε την λίστα μαζί και να εκτελούν την συλλογή των προϊόντων εκείνα. Είναι μια υπέροχη απασχόληση και τα παιδιά την λατρεύουν.

4. Διαβάστε τις ετικέτες, ναι, ναι, διαβάστε τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζετε, γιατί είναι μεγάλη ευθύνη οι αγορές τροφίμων και σίγουρα θέλετε και αναζητάτε τις πιο υγιεινές.

5. Διαβάζετε πάντα την τιμή κιλού των συσκευασμένων προϊόντων, όπως π.χ. κουτί, πλαστική συσκευασία με τυρί φέτα, άλλα γραμμάρια η μια συσκευασία, άλλα η άλλη, άλλος τόπος προέλευσης η μια, άλλος τόπος προέλευσης η άλλη και ενώ το ένα δείχνει πιο ακριβό από το άλλο, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική όταν την αναλύσετε. Η τιμή κιλού τα δείχνει όλα και εσείς μπορείτε να αποφασίσετε πιο εύκολα.

5. Όταν ψωνίζετε από τον κρεοπώλη ή στο τμήμα με τα τυριά και τα αλλαντικά, βεβαιωθείτε ότι ο υπάλληλος που σας σερβίρει φόρα γάντια, τυλίγει σωστά και με άφθονο χαρτί το προϊόν σας και το βάζει και σε μια διάφανη σακουλίτσα αν υπάρχει φόβος να αρχίσουν να στάζουν υγρά(αυτό συνήθως γίνεται με τα άσπρα τυριά και τα κρεατικά)

6. Ημερομηνία λήξεως, ψάξτε την, κοίταξε την και μετά αγοράστε, για όλα τα είδη, μόνον έτσι θα ξέρετε αν πράγματι το προϊόν σας ταιριάζει, για να το καταναλώσετε.

7. Πριν τελειώσετε τα ψώνια και εφόσον δεν έχετε πάει με την λίστα σας, ρίξτε μια ματιά στα τρόφιμα που βρίσκονται στο καρότσι ή στο καλάθι σας και κάντε δύο απλές ερωτήσεις. Τα χρειάζομαι όλα αυτά; Αν δεν τα αγοράσω θα γίνει κάτι κακό; Αν οι απαντήσεις σας είναι ΝΑΙ και στις δυο ερωτήσεις, τότε πηγαίνετε στο ταμείο.

8. Η αρχική τακτοποίηση των τροφίμων ξεκινά από τις τσάντες που τα τρόφιμα τοποθετούνται όταν αγοραστούν. Αν εκεί κάνετε μια σωστή ταξινόμηση, η τοποθέτησή τους θα γίνει πολύ πιο εύκολα στο σπίτι. Καλό θα ήταν να έχετε όσο πιο λίγες πλαστικές τσάντες γίνεται, να κουβαλάτε μαζί σας μια μεγάλη τσάντα για ψώνια από το σπίτι.

9. Αν δεν θα πάτε αμέσως στο σπίτι σας μετά τα ψώνια, καλό θα ήταν ευαίσθητα τρόφιμα όπως τυριά, κρέατα, πουλερικά, κατεψυγμένα προϊόντα, να τοποθετηθούν σε τσάντες ψυγεία, θα διατηρήσουν την καλή τους κατάσταση και δεν θα αρχίσουν να λιώνουν και να τρέχουν τα ζουμιά τους παντού.

10. Budget. Θυμηθείτε ότι καλό θα ήταν να φεύγετε με μια λίστα και ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό που θα θέλατε να διαθέσετε για τα τρόφιμα σας και ενώ οι τιμές των τροφίμων «τσιμπάνε» προς τα επάνω λίγο-λίγο (πρόσφατα παρατήρησα περίπου 0.80 προς 1.70 ευρώ αύξηση στο κιλό στα κρεατικά σε όλα τα σουπερμάρκετ και στον κρεοπώλη) να έχετε κατά νου ένα ποσόν που δεν θα πρέπει να το υπερβείτε.

Ξέρω ότι τα τελευταία τρία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, όλοι έχουμε αλλάξει την συμπεριφορά μας απέναντι στις σπατάλες και αγορές χωρίς λόγο. Επειδή όμως η διατροφή, είναι ένα από τα μοναδικά καλά που προσπαθούμε να κρατήσουμε στην ζωή μας, καλό θα ήταν να ψωνίζουμε καλά, για να τρώμε καλά και όχι πάντα απαραιτήτως ακριβά. Θέλει καλή οργάνωση, καλά ψώνια , όχι σπατάλες, ναι στις απολαύσεις με σύνεση.

Μία ακόμα συμβουλή από την Μελίνα Σελάλμα του Melina's Delight Cuisine.
Το Melina's delight Cuisine ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1987 κάτω από την προσωπική φροντίδα, επίβλεψη και επιμέλεια της Μελίνας Σελάλμα, σύμβουλο διατροφικής αγωγής.

Μελίνα Σελάλμα

Η Μελίνα Σελάλμα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μαρούσι.
Σπούδασε διεύθυνση ξενοδοχείων και διατροφολογία στο
Κολλέγιο Edwin Mendoza (City University) στο Λονδίνο.

Περισσότερα

Ιστότοπος: www.melinasdelight.gr

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

επιστροφή στην κορυφή

Newsletter

Αν θέλετε να λαμβάνετε το newsletter μας κάθε εβδομάδα με νέα και προτάσεις